Ship to Gaza till Nyköping!

På väg mot politikerveckan i Almedalen på Gotland i början av juli kommer segelfartyget  Estelle att angöra Nyköpings hamn. Ombord finns riksdagledamöter från både Sverige och Norge, från Vänsterpartiet Eva Olofsson och Jacob Johnson, samt från organisationen Ship to Gaza Mattias Gardell och ett flertal aktivister.

I samband med besöket finns möjligheter att på lördag 30 juli mellan 12:00-17:00 att besöka fartyget och ta del av den utställning om Gaza, Ship to Gaza och frihetsflottan som fartyget medför. Estelle kommer att ligga vid ”Sydostkajen” i Nyköpingshamn.

Vänsterpartiet kommer under besöket att anordna insamlingsaktiviteter till stöd för de stora behov av läkemedel och medicinska hjälpmedel som finns i Gaza. Insamlingen fortsätter fram till augusti då fartyget kommer att segla från Göteborg mot Medelhavet.

Mer information finns i det pressmeddelande som tidigare har gått ut och finns att läsa på webbsidorna för Vänsterpartiet i Landstinget Sörmland:

Kontakter för Vänsterpartiet är:
Maud Ekman, Gruppledare för Vänsterpartiet i Landstinget Sörmland

Conny Jakobsson, Vänsterpartiet Nyköping