Kul vara Vänsterpartist…

Under de senaste veckorna har Vänsterpartiet Nyköping fått en ny medlem i veckan! Det är något av rekord. Vanligaste skälet gå med är: Vi måste stoppa vansinnet innan de förstört allt!

Men personligen tror jag en del av tillströmningen finns att söka på det lokala planet. Vi i Vänsterpartiet får ofta höra att vi inte är “regeringsdugliga”, att vi kommer med orealistiska förslag, att vi ska höja skatten osv osv.

Nu kan vi konkret i Nyköpings kommun bevisa att detta är lögn! Vi har ett eget kommunalråd och vi finns med i den beslutande majoriteten i alla nämnder och styrelser. Kommuninvånarna har nu ett facit över hur det är att ha med partiet i beslutande ställning och man upptäckte att det går bra, till och med riktigt bra.

En del andra fördomar har också fått vika, t ex att vi skulle vara emot företagande, inrikta oss enbart mot offentliga sektorn och inte begripa så mycket av hur det är utanför städerna.

Det här bådar gott! Skulle inte alls förvåna mig om Vänsterpartiet Nyköping får 10 procent – minst – i valet!