De arbetslösa saknar "ansikten"

De arbetslösa saknar “ansikten”, de förblir därmed annonyma, torra siffror i statistiken, inte människor, av kött och blod, “med rätt till arbete”!
Vår nyliberala elit i Sverige ser de arbetslösa som en nödvändig förutsättning för att hålla räntor och inflation nära nollan! Människan bakom siffrorna finns inte, för det man inte ser finns heller inte i medvetandet! Därför kan man föreslå de mest gräsliga åtgärder, typ Lejonborg och Reinfeldts avhumaniserade förslag riktade enbart mot de arbetslösa!
Vad kan då de arbetslösa själva göra? Ja, det allra viktigaste är att visa flagg, att synas, att därmed skapa tryck! Vid varje fullmäktigemöte, i alla Sveriges kommuner, ska lokalpolitikerna tvingas att passera täta led med demonstranter på väg in i plenumsalen. På alla torg i alla Sveriges städer ska det en gång i veckan, vid torgdagar, hållas stora demonstrationer, därefter med avmarsch till stadens arbetsförmedling för fortsatta demonstrationer!
En gång i månaden ska våra ministrar, på sin väg in till regeringsammanträdena i Rosenbad, in på bara skinnet medvetandegöras om de arbetslösas situation och deras krav på arbete! Endast så kan vi få en ändring till stånd, endast så kan de arbetslösa få ett “ansikte” i media! För det som inte syns finns heller inte tillräckligt djupt in i själen på de ansvariga! Glöm heller inte de ofta återkommande demonstrationerna, som måste till, utanför kapitalets högborg, “Svenskt Näringslivs” huvudkontor i Stockholm. Kräv att ett “fritt näringsliv” också ska ha ett ansvar för att skapa fria jobb till fria människor, för det ÄR en mänsklig rättighet att ha ett jobb att gå till. “Svenskt Näringsliv” måste finnas till för oss alla, inte enbart för att en handfull aktieägare ska förses med nya rekordutdelningar för varje år som går, alltid på de arbetslösas bekostnad!