Många måste offras när man tappade tron på sina egna idéer

Den 26 oktober 1990 övergav socialdemokratin Per Albins idé om det “Goda folhemmet”.
Den 26 oktober 1990 överga socialdemokratin Per Albins idé om “Det goda folkhemmet” och blev nyliberaler! Inte för att den svenska modellen fungerade dåligt, tvärtom den var en ledstjärna ute i världen. Det var Ingvar Carlsson och Allan Larsson som, under galgen, skrev under dödsdomen! Trion, Bengt Dennis, Erik Åsbrink och Kjell-Olof Feldt hade, mer eller mindre i smyg, skrotat Riksbankens utlåningstak och nu löpte privatbankerna amok i sin utlåningsiver, därmed drevs inflationen upp i tvåsiffriga belopp! Det enda styrmedel som nu stod till buds var att låta arbetslösheten skena!
Året efter tog Bildtregimens nyliberaler över och nu släppte alla hämningar. 250 000 tusen fick sparken i offentlig sektor, 90 000 tusen småföretag gick i konkurs, inga offer var för stora för att genomdriva nyliberalismen i vårt land. ja, till och med ATP-systemet skrotades trots att det i alla avseenden var bättre än dagens nyliberala pensionssystem!
Och nu, inför nästa års val har den borgerliga “Allians för Sverige” mage att begära nytt förtroende för att fortsätta Bildtregimens, för vanligt folk, så förödande politik.
Svenska folket har fått mer än nog av alla nyliberala “stålbad”, som drabbat dem på ett så brutalt och okänsligt sätt. De vill ha tillbaka “Det svenska folkhemmet”! Det måste bli ett slut på en så ensidig politik som bara gynnar den “Rika procentens män” och som hittills överfört så oerhörda förmögenheter från vår gemensamma sektor till dessa kallhamrade kapitalister! Den en och en halv million människor som så skoningslöst drabbats av deras girighet måste få upprättelse! Ett samhälle, som kallar sig demokratiskt måste leva upp
till kravet på att samhället är till för oss alla, inte enbart för att några få ska bli rika på så mångas lidande! Död åt nyliberalismen!